4 Niesamowite korzyści zdrowotne wynikające z używania krzesła siodłowego

Klasyczne ergonomiczne krzesła biurowe przynoszą wiele korzyści zdrowotnych dla tych, którzy siedzą przy biurku przez cały dzień. Odpowiednio przystosowane stanowisko pracy to jeden z najlepszych sposobów na poprawę postawy, wzmocnienie mięśni głębokich i zmniejszenie bólu, ale nie są one jedynym dostępnym rozwiązaniem.  Świetną alternatywą są krzesła siodłowe. Być może widziałeś już takie krzesła, ale nie dokładnie wiesz do czego mogą… Read more →

Czy mogę siedzieć i zachować zdrowie?

Przygotowano i opublikowano wiele badań na temat szkodliwości siedzenia. Koncentrujemy się tylko na konwencjonalnym siedzeniu 90/90 (biodra i kolana pod kątem 90 stopni), które naprawdę wywołuje wiele niepożądanych a wręcz niebezpiecznych dla zdrowia skutków. Niebezpieczne siedzenie = konwencjonalne siedzenie 90/90 Główne zagrożenia dla zdrowia wynikają ze zmniejszonego krążenia krwi i limfy, które przemieszczają się w ponad 400 000 km naczyń,… Read more →

Jak ograniczyć i wyeliminować negatywne skutki siedzenia?

Niektórzy ludzie cierpią na bóle głowy, szyi i pleców, często są one spowodowane niewłaściwym stylem życia i złymi nawykami siedzenia, napięciem i stresem. Rzeczywiście, znaczną część naszego życia spędzamy pozycji siedzącej i niestety ma to ogromny wpływ na nasze zdrowie.   W wielu przypadkach ból pleców jest związany z siedzeniem. Długotrwały nacisk statyczny powoduje obciążenie kręgosłupa, mięśni pleców i więzadeł.… Read more →

Rób przerwy w pracy, aby skrócić czas spędzany na siedzeniu!

Stanie przez cały dzień jest zbyt męczące dla mięśni i stawów, ale stanie przez 30% czasu pracy w 20 – 30 minutowych przerwach jest już rekomendowane. Ostatnie badania wskazują, że pracownicy w USA, którzy siedzą przez cały dzień, nienawidzą tego! Jednak nie robią nic, aby to zmienić, a na 24 godzin w dobie są aktywne średnio tylko 3 godziny. Doprowadziło… Read more →

Jak długo można bezpiecznie siedzieć na krześle siodłowym?

Istnieje powszechne przekonanie, iż nie można bądź nie wolno siedzieć na krześle w kształcie siodła więcej niż kilka godzin dziennie. Przeświadczenie to nie dotyczy jednak dwuczęściowych krzeseł, ponieważ na nich można siedzieć szczęśliwie i bezpiecznie przez cały dzień pracy. Pozycja przyjmowana na nich jest fizjologicznie korzystniejsza niż na tradycyjnym krześle, ponieważ ciężar ciała jest rozłożony na dwóch obszarach: guzach kulszowych… Read more →