4 Niesamowite korzyści zdrowotne wynikające z używania krzesła siodłowego

Klasyczne ergonomiczne krzesła biurowe przynoszą wiele korzyści zdrowotnych dla tych, którzy siedzą przy biurku przez cały dzień. Odpowiednio przystosowane stanowisko pracy to jeden z najlepszych sposobów na poprawę postawy, wzmocnienie mięśni głębokich i zmniejszenie bólu, ale nie są one jedynym dostępnym rozwiązaniem.  Świetną alternatywą są krzesła siodłowe.

Być może widziałeś już takie krzesła, ale nie dokładnie wiesz do czego mogą służyć. Rozumiemy zamieszanie. Siodła nie przypominają zwykłych ergonomicznych krzeseł biurowych, do których jesteś przyzwyczajony. Zapewniamy jednak, że nawet jeśli wyglądają dziwnie, to pomogą Ci poczuć się znacznie lepiej podczas pracy przy biurku przez sześć czy osiem godzin dziennie, a taki czas spędzony w pozycji siedzącej nie jest przecież czymś nadzwyczajnym.

W poniższym wpisie postaramy się opowiedzieć o ergonomicznych krzesłach siodłowych oraz odpowiedzieć na kilka najpopularniejszych pytań:

  • Czym jest krzesło siodłowe?
  • Jakie są zalety korzystania z krzesła siodłowego?
  • Jak mogę zacząć korzystać z siodła?

Korzyści zdrowotne wynikające z korzystania z krzeseł siodłowych są istotne ale równie ważne jest to czym jest krzesło siodłowe.

Co to jest krzesło siodłowe?

Kiedy myślisz o ergonomicznym krześle biurowym, prawdopodobnie wyobrażasz sobie eleganckie, nowoczesne krzesło z podłokietnikami i wieloma punktami regulacji, które pozwalają dopasować oparcieł i siedzisko do ciała. Krzesełko siodłowe wygląda zupełnie inaczej. W rzeczywistości słowo „krzesło” jest prawdopodobnie trochę mylące, a „stołek” byłoby być może bardziej odpowiednie, ponieważ podstawowym rozróżnieniem między krzesłem a stołkiem jest brak oparcia i podłokietników. Ale nie jesteśmy tu po to, by spierać się o kwestie techniczne – jesteśmy tu, by przedstawić zalety zdrowego siedzenia.

Krzesło siodłowe jak sama nazwa wskazuje, ma siedzisko w kształcie siodła, takiego jak te, które można spotkać w jeździectwie. Nowoczesne krzesełka są często wyposażone w pięcioramienną podstawę (podobnie jak zwykłe krzesło biurowe), kółka i pneumatyczny cylinder do regulacji wysokości siedziska.

Oprócz braku oparcia i podłokietników, główną różnią między zwykłym ergonomicznym krzesłem biurowym a siodłem jest wysokość siedzenia. Aby zachować ergonomiczna pozycje konieczne jest zwiększanie wysokość siedzenia o dziesięć do dwudziestu centymetrów w porównaniu do  standardowego krzesła biurowego. Dzięki temu kąt w kolanach użytkownika jest rozwarty i wynosi ok 135 ° (w przeciwieństwie do kąta 90° w przypadku tradycyjnych krzeseł). Ten zwiększony kąt nogi / bioder pozwala kręgosłupie utrzymać naturalną „krzywą S”. Jakie to ma zalety? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

Jakie są zalety korzystania z krzesła siodłowego?

Najważniejszymi zaletami korzystania z siodła są:

  • Wzmocnienie mięśni
  • Łagodzenie bólu pleców
  • Poprawienie postawy
  • Zapobieganie zaburzeniom mięśniowo-szkieletowym

Spójrzmy na każdą z nich indywidualnie.

Wzmocnienie mięśni

Jedną z głównych zalet używania krzesła siodłowego jest poprawa siły mięśni. Dokładniej, wzmocnienie wytrzymałości mięśni głębokich (CORE). Bez oparcia i podłokietników, na których można się podpierać, twoje ciało jest zmuszone do podtrzymywania i utrzymywania się w pozycji pionowej za pomocą mięśni brzucha i pleców. Ale poczekaj, to nie wszystko! Krzesło wymaga również stabilizacji ciała za pomocą nóg. Kiedy siedzisz na krześle siodłowym nawet przez godzinę, jest to zupełnie  jak wykonywanie skurczów plyometrycznych. Ta zwiększona aktywność rdzenia i nóg wzmacnia mięśnie i zwiększa ich wytrzymałość. To z kolei pozwala nam być mniej zmęczonym. Zarówno siła, jak i wytrzymałość mięśniowa są ważnymi elementami utrzymania mięśni pleców  w kondycji i bez bólu.

 

Łagodzenie bólu pleców

Zwiększony kąt pomiędzy kolanami i biodrami oraz aktywacja mięśni nóg, aby ustabilizować twoje ciało, powoduje zmniejszenie nacisku na dolną część pleców. To łagodzi ból w dolnej części kręgosłupa, ale nie tylko, kiedy ciśnienie zostanie usunięte z dolnej części pleców, zmniejsza się także napięcie w górnej części oraz szyi. Może to być bardzo korzystne dla tych, którzy cierpią na bóle karku i bóle głowy spowodowane zbyt dużą ilością czasu siedzącego przy biurku.

Poprawienie postawy

Ergonomiczna budowa krzesła siodłowego wymusza prawidłowe ustawienie ciała użytkownika. Oznacza to, że twój kręgosłup jest ustawiony w naturalnej „krzywej S”, a odcinek lędźwiowy jest naturalnie wspierany przez mięśnie głębokie i mięśnie pleców przez cały czas w siedzenia. Im dłużej przebywasz w tej pozycji, tym silniejsze stają się twoje mięśnie i tym dłużej będą w stanie utrzymać prawidłową pozycję kręgosłupa. Ta poprawna postawa zwiększa przepływ krwi do kręgosłupa, zapobiega garbieniu, ułatwia trawienie, a nawet poprawia krążenie do dolnej części nóg.

 

Zapobieganie zaburzeniom układu mięśniowo-szkieletowego

Zaburzenie układu mięśniowo-szkieletowe (MSD) są jednymi z najczęstszych dolegliwości związanych z pracą, zwykle dotyczą pleców, karku, ramion i kończyn górnych, choć mogą również dotknąć kończyn dolnych. Obejmują one wszelkie urazy lub schorzenia stawów i innych tkanek. MSD może być spowodowane przez:

  • Podnoszenie ciężkiego przedmiotu
  • Nadmierne rozciągnięcie mięśnia
  • Nadmierny wpływ zewnętrznego źródła
  • Powtarzający się stres

Jest to ostatnia z przyczyn, których pracownicy biurowi powinni się najbardziej obawiać. Dzieje się tak dlatego, że siedzenie na krześle przez dłuższy czas jest powtarzalnym stresem i napięciem dla organizmu – wystarczającym, aby spowodować poważne skutki. Siodełka zmniejszają stres związany z pracą i mogą łagodzić ból w nadgarstkach, ramionach, barkach, dolnej części pleców, górnej części pleców i szyi. Dodatkowo, zwiększona aktywność mięśni w celu utrzymania pionowej pozycji ciała w siodle może zapobiec wystąpieniu zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego.

Jak rozpocząć korzystanie z krzesła siodłowego?

Tak jak istnieje ogromna różnica między wyglądem ergonomicznego krzesła siodłowego a klasycznym krzesłem biurowym, tak istnieje również ogromna różnica między technikami siedzenia na nich. Zacznijmy od początku. Po zakupie ergonomicznego krzesła siodłowego nie spodziewaj się, że będziesz na nim siedzieć przez sześć czy ośmiu godzin pierwszego dnia, bo następnego jedyne, co będziesz mógł powiedzieć, to: „ałaaa!”.

Kiedy przez większość życia siedziałeś na konwencjonalnych krzesłach i stołkach, przyzwyczajenie się do siodła może zająć trochę czasu. Pamiętaj, będziesz siedzieć wyżej niż zwykle i angażować zarówno mięśnie głębokie jak i nogi. To nie wydaje się dużo, ale może mieć ogromny

wpływ na twoje ciało od momentu, gdy usiądziesz.

Zalecamy rozpocząć użytkowanie krzesła siodłowego od siedzenia na nim przez godzinę dziennie. Jeśli nie sprawia to problemu, spróbuj siedzieć dwie godziny następnego dnia. Pozostań przy tym czasie przez dwa lub trzy dni, aby dać mięśniom czas na dostosowanie się. Następnie stopniowo zwiększaj czas w siodle przez okres ok czterech tygodni. W końcu będziesz mógł wygodnie siedzieć na krześle siodłowym przez cały dzień. Pamiętaj tylko, że to, iż siedzisz w zdrowszej pozycji, nie oznacza, że nie musisz robić przerwy co godzinę. Wstawaj i ruszaj się, rozciągaj, lub idź na krótki spacer po biurze, aby rozładować napięcie spowodowane siedzeniem.

Warto pamiętać przy zakupie krzesła siodłowego.

  1. Wysokość biurka.

    Należy pamiętać, że zwiększona wysokość siedzenia na krześle siodłowym oznacza, że konieczne będzie podniesienie standardowego biurka lub zakup biurka o regulowanej wysokości. Ta ostatnia opcja jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ możesz zmieniać pozycję siedzącą i stojącą przez cały dzień. Stanie przy biurku przez chwilę, a następnie siedzieć przez godzinę lub dwie, zmniejsza negatywne skutki siedzenia, które mogą oddziaływać na twoje ciało przez cały dzień. I będzie to na pewno dobra inwestycja dla twojego zdrowia!

  2. Wypróbuj przed zakupem.

    Najlepszym sposobem, aby poczuć krzesło siodłowe i dowiedzieć się, które jest odpowiednie dla Ciebie, jest wypróbowanie go przed zakupem. Dowiesz się od razu, jak prawidłowo siedzieć i czy twój organizm wymaga okresu adaptacyjnego aby przyzwyczaić się do krzesła. Najlepiej zrobić to w odpowiednim salonie lub poprosić o testy u ciebie w biurze lub domu. Konwencjonalne sklepy z meblami biurowymi prawdopodobnie nie mają stołów z regulowaną wysokością i nie docenicie zalet ich używania. Więc zapytaj sprzedawcy o możliwość przetestowania krzesła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


desi fuck
fuck xnxx
xxx videos
hdxnxx
indiantube
desi porn
porn fuck
porn fuck
xnxx 4k
xvideos xxx
clips xxx